Gå videre til hovedindholdet

Fordobling af konverteringsrate på 12 mdr.


MovieZoo har vi sat os et vildt mål. Vi vil fordoble vores konverteringsrate i løbet af de næste 12 måneder.

Projektbeskrivelse
Som en reaktion på det vigende marked for fysiske film (DVD film og blu-ray film) har vi besluttet at gøre alvor af et projekt, som vi længe har haft liggende i skuffen. Tidligere har vi arbejdet sporadisk på at forbedre konverteringsraten, hvilket i perioder også har resulteret i små forbedringer. Over tid er resultaterne dog udeblevet og netbutikkens/vores evne til at konvertere kunder til salg har igen normaliseret sig.

Konverteringsfrekvensen har de sidste 12 måneder ligget stabilt og for at lette forståelsen i denne projektbeskrivelse og efterfølgende rapporter, sætter vi værdien til at være "3%".
Målet er at en intens fokusering og indsats i løbet af et år skal bringe værdien op omkring "6%".

(Bemærk at vi ikke kan videregive reelle omsætningstal, ordrestørrelse, besøgstal, konverteringsgrad og sikkert en masse andre ting jeg ikke har tænkt på i dette indlæg.)

Afgrænsning
Vi har valgt at afgrænse projektet til kun at omfatte udfordringer og problemstillinger på MovieZoo.dk.
Med det menes at vi i dette projekt ikke vil øge konverteringen gennem ekstra linkbuilding, vi vil ikke forsøge at skabe flere besøgende og vi vil ikke ændre vores udtryk på partnersider.
Målsætningen indbefatter nemlig ikke at ændre vores besøgsmønster, men at få mere værdi ud af de besøgende der allerede kommer i butikken.

Faser
  1. Analyse
  2. Fokusering
  3. Implementering
  4. Test
  5. Resultat

Krav
  • Nuværende dækningsgrad skal bibeholdes
  • Omsætningen skal følge udviklingen

Løbende proces
Vi vil gå til projektet lige på og hårdt. Det betyder også at alt imens jeg skriver dette indlæg, sidder Andreas allerede og implementerer flere af de mulige forbedringer vi har snakket om i vores første analyse af netbutikkens opbygning. Læs om dagens ændringerne på andreaspape.dk (når han er færdig med at kode).

Vi vil løbende blogge om udviklingen på henholdsvis olofpape.dk og andreaspape.dk. Der vil blive samlet op på alle indlæg på begge blogs og linket på tværs.

Vi håber I vil kigge med og meget gerne komme med motiverende sludder, fornuftige tips og kommentarer, der kan hjælpe os til hurtigst muligt at nå målet.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Verdens bedste To-Do liste app værktøj online - Wunderlist

I går var jeg til foredrag omkring strategi med Hans Søndergaard fra SøndergaardAdvice.

Han fortalte om mange gode og praktiske redskaber, der hjælper i udviklingen af ens virksomhed.

Et konkret værktøj som Hans anbefalede i hverdagen som iværksætter (eller igangsætter som han kaldte det) var en god opgavebank. For ham handlede det om, at fjerne tanker fra hovedet og få dem ned på papir eller computer, for derefter at skabe handlinger ud fra listen. Han brugte selv et Excel-ark, hvor han prioriterede punkterne i kortsigtede og langsigtede opgaverne, alt efter hvordan de passede ind i hans strategi. Prioriterede opgaver fik også en deadline, så opgavebanken ikke bare voksede i det uendelige.

Metoden er super, men efter min mening findes der moderne værktøjer, der løser netop den slags opgaver langt bedre end et Excel-ark. Excel kan mange ting, men det er nu engang lavet til tal og regnskab.

Personligt er jeg stor fortaler for, at bruge specialiserede værktøjer til de enkelte opgaver i …

Katos lancerer Mobilprofil

Andreas og jeg har arbejdet hårdt de sidste mange måneder, og lige før sommerferien kunne vi endelig åbne vores nye webservice "Mobilprofil".

Hvad er Mobilprofil?
Hos Katos satser vi benhårdt på at udvikle fede software services, der skaber værdi og Mobilprofil er den første af slagsen, hvor vi forsøger at løse et problem som berører rigtig mange danskere.

Selvom der findes næsten dobbelt så mange mobilabonnementer i Danmark, som der findes danskere (skørt ik'!), så er det alligevel de færreste der synes, at markedet er overskueligt og gennemsigtigt.

Jeg støder ofte på følgende udsagn/påstande, når snakken falder på mobilabonnementer:

"Det er en jungle"
"Det er besværligt og tidskrævende at skifte?"
"Man aner jo slet ikke hvad man betaler for"
"Mit abonnement er allerede meget billigt"
"Nyt mobilselskab betyder nyt mobilnummer"

Hvis du holder dig tilbage med at skifte abonnement pga. af én eller flere af ovenstående argumenter…

Quad Lock til min iPhone gør den til cykelcomputer

Det er faktisk ikke ret ofte jeg køber nye gadgets. Jeg prøver at leve forholdsvis minimalistisk og at have så få ting som muligt er vigtigt for mig. Det kommer sig nok også af, at jeg ikke fungerer optimalt i rod. Når jeg endelig investerer i noget nyt, så er det ofte noget jeg har haft på min ønskeliste i længere tid. I min Wunderlist app har jeg en liste med ønsker, som jeg holder opdateret. Det er selvfølgelig super smart, da jeg altid kan hive listen frem, hvis jeg bliver spurgt hvad jeg ønsker mig, men især også fordi jeg kan bruge den som en "placeholder" for mine mere impulsive ønsker. Ofte føjer jeg dimser til listen, som så bliver slettet igen, næste gang jeg kigger på den. Det holder mit overforbrug nede, og jeg får sjældent foretaget indkøb jeg fortryder igen senere.

Mit nye Quad Lock Bike Kit (til en iPhone 6) har jeg haft på min ønskeliste siden februar, hvor Katos flyttede adresse, og gå-afstand blev til cykelafstand. Jeg havde allerede en cykelcomputer, der …