Gå videre til hovedindholdet

Fordobling af konverteringsrate på 12 mdr.


MovieZoo har vi sat os et vildt mål. Vi vil fordoble vores konverteringsrate i løbet af de næste 12 måneder.

Projektbeskrivelse
Som en reaktion på det vigende marked for fysiske film (DVD film og blu-ray film) har vi besluttet at gøre alvor af et projekt, som vi længe har haft liggende i skuffen. Tidligere har vi arbejdet sporadisk på at forbedre konverteringsraten, hvilket i perioder også har resulteret i små forbedringer. Over tid er resultaterne dog udeblevet og netbutikkens/vores evne til at konvertere kunder til salg har igen normaliseret sig.

Konverteringsfrekvensen har de sidste 12 måneder ligget stabilt og for at lette forståelsen i denne projektbeskrivelse og efterfølgende rapporter, sætter vi værdien til at være "3%".
Målet er at en intens fokusering og indsats i løbet af et år skal bringe værdien op omkring "6%".

(Bemærk at vi ikke kan videregive reelle omsætningstal, ordrestørrelse, besøgstal, konverteringsgrad og sikkert en masse andre ting jeg ikke har tænkt på i dette indlæg.)

Afgrænsning
Vi har valgt at afgrænse projektet til kun at omfatte udfordringer og problemstillinger på MovieZoo.dk.
Med det menes at vi i dette projekt ikke vil øge konverteringen gennem ekstra linkbuilding, vi vil ikke forsøge at skabe flere besøgende og vi vil ikke ændre vores udtryk på partnersider.
Målsætningen indbefatter nemlig ikke at ændre vores besøgsmønster, men at få mere værdi ud af de besøgende der allerede kommer i butikken.

Faser
  1. Analyse
  2. Fokusering
  3. Implementering
  4. Test
  5. Resultat

Krav
  • Nuværende dækningsgrad skal bibeholdes
  • Omsætningen skal følge udviklingen

Løbende proces
Vi vil gå til projektet lige på og hårdt. Det betyder også at alt imens jeg skriver dette indlæg, sidder Andreas allerede og implementerer flere af de mulige forbedringer vi har snakket om i vores første analyse af netbutikkens opbygning. Læs om dagens ændringerne på andreaspape.dk (når han er færdig med at kode).

Vi vil løbende blogge om udviklingen på henholdsvis olofpape.dk og andreaspape.dk. Der vil blive samlet op på alle indlæg på begge blogs og linket på tværs.

Vi håber I vil kigge med og meget gerne komme med motiverende sludder, fornuftige tips og kommentarer, der kan hjælpe os til hurtigst muligt at nå målet.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Sjøst mange halsedisser

Vores praktikanter tester ofte grej. Her er det en halsedisse med fiskemotiv På Outmore.dk har vi dag nok Danmarks største udvalg af halsedisser . Der er både de mest kendte brands, som BUFF, men også masser af sjove og kreative varianter af denne lille genialitet, som alle bør have klar i rygsækken. Vores halsedisser er som oftest multifunktionelle, hvilket vil sige, at de også kan bruges som hue, pandebånd, svedbånd, bandana og meget andet.

Ny lommelygte shop

Hvad sker der med lommelygterne? Vi haft rigtig travlt den seneste tid på vores lille kontor i Silkeborgs midtby. Ikke alene er vi gået ind i højsæsonen for vores pandelygte shop - Pande-lampe.dk , vi har også valgt at søsætte vores nye satsning Lommelygtesalg.dk . På Lommelygtesalg.dk vil vores kunder altid kunne finde netop den lommelygte, håndlygte eller stavlygte de skal bruge - uanset om det er til privat eller erhvervsbrug. Vi har indtil videre samlet de bedste brands  (ex. Suprabeam , LED Lenser , Coast , PELI mfl.),  på markedet for lommelygter, og der kommer hele tiden nye til. Udvalget bliver enormt, og derfor vil vi også snart udvikle en unik guide, der skal hjælpe kunderne til det perfekte valg.

Høretelefoner lavet til børn

Nix, det er ikke min knægt :) Når drengene ser tegnefilm eller spiller på iPad, så behøver de ikke skrue ret højt op, før jeg ikke gider at høre på det. Enten må lyden helt slukkes eller også er der frem med hørebøfferne. Vi har købt disse høretelefoner til børn , der er udstyret med noget så genialt som begrænsning af lydstyrke. Jeg synes stadig de kan spille meget højt, men de er designet til at holde støjen på et sikkert niveau, hvor lyden reduceres til 85 dB. Til sammenligning larmer en gennemsnitsbil med 110 dB, og en samtale mellem to voksne ligger på ca. 60 dB. Det er en super simpel løsning, der ikke kan opfattes som en begrænsning for børnene. En fin lille detalje ved netop denne model er, at der medfølger en lang række klistermærker, så børnene kan dekorere høretelefonerne med bogstaver og sjove figurer. Det er selvfølgelig hurtigt overstået, men så gik der da en lille time med noget kreativt/fornuftigt :) Høretelefoner bliver herefter personlige, og det er let at ke