Gå videre til hovedindholdet

Månedsudvikling i Adwords konverteringspris


I MovieZoo har vi kigget lidt på hvordan konverteringsprisen på vores Adwords annoncer udvikler sig fra årets start.

I januar og februar er der en meget tydelig tendens til, at antallet af potentielle kunder er nogenlunde konstant, mens deres villighed til at afslutte et køb er langt mindre efterhånden som måneden går. Ovenfor er det februar til dato og nedenfor her er det janaurs første 16 dage:


Det går selvfølgelig lidt op og ned, men fælles for de to måneder er, at prisen pr. konvertering stiger helt op til 50% henover måneden. Annoncerne er de samme, max. bud er det samme og antal klik er ikke faldende. Hvis man hiver grafen for konverteringsfrekvens frem, bliver problemet helt tydeligt:


Konverteringsfrekvensen bare falder og falder, men prisen følger ikke med.

Over de næste måneder vil vi forsøge at få vendt rundt på graferne og du kan følge med her på bloggen.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Sjøst mange halsedisser

Vores praktikanter tester ofte grej. Her er det en halsedisse med fiskemotiv På Outmore.dk har vi dag nok Danmarks største udvalg af halsedisser . Der er både de mest kendte brands, som BUFF, men også masser af sjove og kreative varianter af denne lille genialitet, som alle bør have klar i rygsækken. Vores halsedisser er som oftest multifunktionelle, hvilket vil sige, at de også kan bruges som hue, pandebånd, svedbånd, bandana og meget andet.

Verdens bedste To-Do liste app værktøj online - Wunderlist

I går var jeg til foredrag omkring strategi med Hans Søndergaard fra SøndergaardAdvice . Han fortalte om mange gode og praktiske redskaber, der hjælper i udviklingen af ens virksomhed. Et konkret værktøj som Hans anbefalede i hverdagen som iværksætter (eller igangsætter som han kaldte det) var en god opgavebank. For ham handlede det om, at fjerne tanker fra hovedet og få dem ned på papir eller computer, for derefter at skabe handlinger ud fra listen. Han brugte selv et Excel-ark, hvor han prioriterede punkterne i kortsigtede og langsigtede opgaverne, alt efter hvordan de passede ind i hans strategi. Prioriterede opgaver fik også en deadline, så opgavebanken ikke bare voksede i det uendelige. Metoden er super, men efter min mening findes der moderne værktøjer, der løser netop den slags opgaver langt bedre end et Excel-ark. Excel kan mange ting, men det er nu engang lavet til tal og regnskab. Personligt er jeg stor fortaler for, at bruge specialiserede værktøjer til de enkelte op

Finch tager over!

Google Adwords er ikke til at komme udenom som markedsføringskanal, men konkurrencen er benhård og hos MovieZoo har vi de sidste par år kun set vores udgifter stige og antal konverteringer falde. Vi har hidtil haft den tilgang til opgaven, at vi selv ville have den fulde kontrol og ikke overlade opgaven til et bureau. Det sidste halve år har vi lavet rigtigt meget om på vores kampagnestruktur og optimeret som ind i h...... Men der er ikke kommet noget ud af det - hverken godt eller skidt. Så nu tager vi springet, omend et mindre et af slagsen og søger hjælp ude fra. Finch tager over sidst på ugen og skulle kunne spare os penge, samtidig med at de øger vores salg markant... Jeg vender tilbage med det første indtryk i løbet af 2-3 uger.