Gå videre til hovedindholdet

Månedsudvikling i Adwords konverteringspris


I MovieZoo har vi kigget lidt på hvordan konverteringsprisen på vores Adwords annoncer udvikler sig fra årets start.

I januar og februar er der en meget tydelig tendens til, at antallet af potentielle kunder er nogenlunde konstant, mens deres villighed til at afslutte et køb er langt mindre efterhånden som måneden går. Ovenfor er det februar til dato og nedenfor her er det janaurs første 16 dage:


Det går selvfølgelig lidt op og ned, men fælles for de to måneder er, at prisen pr. konvertering stiger helt op til 50% henover måneden. Annoncerne er de samme, max. bud er det samme og antal klik er ikke faldende. Hvis man hiver grafen for konverteringsfrekvens frem, bliver problemet helt tydeligt:


Konverteringsfrekvensen bare falder og falder, men prisen følger ikke med.

Over de næste måneder vil vi forsøge at få vendt rundt på graferne og du kan følge med her på bloggen.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Sjøst mange halsedisser

Vores praktikanter tester ofte grej. Her er det en halsedisse med fiskemotiv På Outmore.dk har vi dag nok Danmarks største udvalg af halsedisser . Der er både de mest kendte brands, som BUFF, men også masser af sjove og kreative varianter af denne lille genialitet, som alle bør have klar i rygsækken. Vores halsedisser er som oftest multifunktionelle, hvilket vil sige, at de også kan bruges som hue, pandebånd, svedbånd, bandana og meget andet.

Ny lommelygte shop

Hvad sker der med lommelygterne? Vi haft rigtig travlt den seneste tid på vores lille kontor i Silkeborgs midtby. Ikke alene er vi gået ind i højsæsonen for vores pandelygte shop - Pande-lampe.dk , vi har også valgt at søsætte vores nye satsning Lommelygtesalg.dk . På Lommelygtesalg.dk vil vores kunder altid kunne finde netop den lommelygte, håndlygte eller stavlygte de skal bruge - uanset om det er til privat eller erhvervsbrug. Vi har indtil videre samlet de bedste brands  (ex. Suprabeam , LED Lenser , Coast , PELI mfl.),  på markedet for lommelygter, og der kommer hele tiden nye til. Udvalget bliver enormt, og derfor vil vi også snart udvikle en unik guide, der skal hjælpe kunderne til det perfekte valg.

Høretelefoner lavet til børn

Nix, det er ikke min knægt :) Når drengene ser tegnefilm eller spiller på iPad, så behøver de ikke skrue ret højt op, før jeg ikke gider at høre på det. Enten må lyden helt slukkes eller også er der frem med hørebøfferne. Vi har købt disse høretelefoner til børn , der er udstyret med noget så genialt som begrænsning af lydstyrke. Jeg synes stadig de kan spille meget højt, men de er designet til at holde støjen på et sikkert niveau, hvor lyden reduceres til 85 dB. Til sammenligning larmer en gennemsnitsbil med 110 dB, og en samtale mellem to voksne ligger på ca. 60 dB. Det er en super simpel løsning, der ikke kan opfattes som en begrænsning for børnene. En fin lille detalje ved netop denne model er, at der medfølger en lang række klistermærker, så børnene kan dekorere høretelefonerne med bogstaver og sjove figurer. Det er selvfølgelig hurtigt overstået, men så gik der da en lille time med noget kreativt/fornuftigt :) Høretelefoner bliver herefter personlige, og det er let at ke