På vores netbutik www.MovieZoo.dk har vi gennem længere tid kørt en split test på købsknap tekster.
En stor del af vores salg af film sker før filmen er udkommet (før release), altså "Pre Booking". Vi kan blive langt bedre til at udnytte dette salgsvindue og en af mulighederne er optimere mod en højere konverteringsfrekvens.
Vi har gennem længere tid testet med følgende knap-varianter:
- Køb nu
- Læg i kurv (originalen)
- Reserver nu
- Bestil nu
Det er en stor udfordring at få budskabet tydeligt frem i Pre Book sammenhæng. Pre Book er ikke ligefrem et dansk udtryk og generelt er vi danskere ikke meget for at bestille noget forud - for betaler man så ikke også forud?! Det gør man jo ikke, da pengene altid først hæves når varerne sendes, men tvivlen får uden tvivl mange til at holde igen.
Vores test på 4 varianter har ikke resulteret i noget entydigt og vores vurdering er, at der simpelthen ikke var datagrundlag nok. Derfor har vi for et par dage siden ændret testen til 2 varianter, nemlig:
Vores test på 4 varianter har ikke resulteret i noget entydigt og vores vurdering er, at der simpelthen ikke var datagrundlag nok. Derfor har vi for et par dage siden ændret testen til 2 varianter, nemlig:
- Læg i kurv (originalen)
- Reserver nu
Allerede nu er Website Optimizer 99,6% sikker på en vinder. Vi lader testen rulle weekenden over.
Kommentarer
Send en kommentar