Gå videre til hovedindholdet

Split test på købsknapper


På vores netbutik www.MovieZoo.dk har vi gennem længere tid kørt en split test på købsknap tekster.

En stor del af vores salg af film sker før filmen er udkommet (før release), altså "Pre Booking". Vi kan blive langt bedre til at udnytte dette salgsvindue og en af mulighederne er optimere mod en højere konverteringsfrekvens.

Vi har gennem længere tid testet med følgende knap-varianter:
  • Køb nu
  • Læg i kurv (originalen)
  • Reserver nu
  • Bestil nu
Det er en stor udfordring at få budskabet tydeligt frem i Pre Book sammenhæng. Pre Book er ikke ligefrem et dansk udtryk og generelt er vi danskere ikke meget for at bestille noget forud - for betaler man så ikke også forud?! Det gør man jo ikke, da pengene altid først hæves når varerne sendes, men tvivlen får uden tvivl mange til at holde igen.

Vores test på 4 varianter har ikke resulteret i noget entydigt og vores vurdering er, at der simpelthen ikke var datagrundlag nok. Derfor har vi for et par dage siden ændret testen til 2 varianter, nemlig:

  • Læg i kurv (originalen)
  • Reserver nu

Allerede nu er Website Optimizer 99,6% sikker på en vinder. Vi lader testen rulle weekenden over.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Sjøst mange halsedisser

Vores praktikanter tester ofte grej. Her er det en halsedisse med fiskemotiv På Outmore.dk har vi dag nok Danmarks største udvalg af halsedisser . Der er både de mest kendte brands, som BUFF, men også masser af sjove og kreative varianter af denne lille genialitet, som alle bør have klar i rygsækken. Vores halsedisser er som oftest multifunktionelle, hvilket vil sige, at de også kan bruges som hue, pandebånd, svedbånd, bandana og meget andet.

Finch tager over!

Google Adwords er ikke til at komme udenom som markedsføringskanal, men konkurrencen er benhård og hos MovieZoo har vi de sidste par år kun set vores udgifter stige og antal konverteringer falde. Vi har hidtil haft den tilgang til opgaven, at vi selv ville have den fulde kontrol og ikke overlade opgaven til et bureau. Det sidste halve år har vi lavet rigtigt meget om på vores kampagnestruktur og optimeret som ind i h...... Men der er ikke kommet noget ud af det - hverken godt eller skidt. Så nu tager vi springet, omend et mindre et af slagsen og søger hjælp ude fra. Finch tager over sidst på ugen og skulle kunne spare os penge, samtidig med at de øger vores salg markant... Jeg vender tilbage med det første indtryk i løbet af 2-3 uger.